Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukační proces u seniorů s chronickou bolestí
Blahníková, Věra ; Raudenská, Jaroslava (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Náplní bakalářské práce "Edukační proces u seniorů s chronickou bolestí" je posoudit, zda a jak probíhá u vybraného vzorku populace - seniorů - edukační proces v oblasti zvládání chronické bolesti. Práce je rozdělena do dvou částí, část teoretická a část empirická. Teoretická část pojednává o základních informacích o bolesti, definuje pojem senior, popisuje strategie zvládání bolesti a charakterizuje průběh efektivní edukace. Empirická část se zabývá stanovenými cíli a hypotézami na základě kterých proběhne průzkumné šetření. Získání dat v průzkumném šetření bude probíhat pomocí dotazníků rozdaných vybranému vzorku populace - seniorům trpící chronickou bolestí. Po sběru dat bude provedena analýza. Následuje vyhodnocení výsledků šetření a ověřování cílů a hypotéz bakalářské práce.
Informování a edukace seniorů v rámci zdravotní péče
Povolná, Pavla ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Pinc, Zdeněk (oponent) ; Vácha, Marek (oponent)
Informování a edukace seniorů v rámci zdravotní péče V disertační práci je tématizována problematika poskytování informací zdravotnickými pracovníky pacientům/klientům v seniorském věku. V teoretické části práce popisuji současnou situaci v této oblasti zdravotní péče v České republice a definuji její základní atributy a podmínky v historickém, socio-kulturním, ekonomickém a mravním kontextu. Předání a přijetí informace v dialogu laika a odborníka představuji ve dvou základních rovinách: rovině pravidel, zejména Informovaného souhlasu, a v rovině etického diskursu. V této souvislosti srovnávám prostředí vytvářené zákony a předpisy s tím, jak se k nim staví člověk, ať již v pozici zdravotníka, nebo pacienta. . Ve výzkumné části popisuji a hodnotím zkušenost pacientů s informováním zdravotníky. Jako primární výzkumnou strategii jsem zvolila kvalitativní metodu - částečně strukturované rozhovory s 20 pacienty. Data takto získaná jsem dále zpracovala, kategorizovala a analyzovala, abych je následně kvantifikoval a interpretovala. Kromě výsledků výzkumu uvádím i pozorované příklady ze zdravotnické praxe tak, jak je řadu let sleduji ve svém povolání všeobecné sestry. . Vzhledem k tomu, že hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak pacienti vnímají informace získané od zdravotníků, lze konstatovat zásadní...
Bariéry ve vzdělávání seniorů
Bělková, Veronika ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá bariérami ve vzdělávání seniorů. V teoretické části je představena teoretická základna oboru gerontagogika a oblastí s ní související, tzn. stárnutí, stáří, kvalita života a formy vzdělávání seniorů. Praktická část se zabývá vlastním výzkumem a sumarizací dat z dotazníkového šetření, které obsahuje několik hledisek. Mezi tato hlediska patří pohlaví, věk, tedy věkové rozložení vzdělávajících se seniorů, a dosažené vzdělání, kde se výzkum snaží zjistit, zda dříve dosažené vzdělání seniorů nějakým způsobem ovlivňuje jejich zájem o další vzdělávání a jestli se častěji vzdělávají senioři s výučním listem, maturitou či vysokoškolským titulem. Dalším hlediskem je geografie (kraj), obor a důvody studia na univerzitě třetího věku. Hlavním cílem práce je nalezení spektra lidí, kteří se účastní vzdělávání na U3V a díky tomu i identifikace bariér těch, kteří si cestu dalšího vzdělávání nezvolili. Dalším cílem je seznámení s informacemi, jež se týkají vzdělávání seniorů a možností pro jejich aktivní a kvalitní život. Pro svou práci jsem využila metodu analýzy dostupné literatury a dalších dostupných zdrojů, dotazníkové šetření a interview prostřednictvím emailu. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, senior, edukace seniorů, kvalita života, formy vzdělávání seniorů, gerontagogika
Aktivizační a edukační aktivity v domovech pro seniory v období koronavirové krize
Kučerová, Anna ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostrý, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory v době koronavirové krize. Hlavním cílem této práce je analýza nabídky edukačních a aktivizačních programů v domovech pro seniory a následné zjištění a vymezení rozdílů v nabídce těchto programů v období před koronavirovou krizí a v jejím průběhu. Záměrem této práce by tak měl být popis aktuální nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory, čím se tato nabídka liší od běžného stavu a zda má aktuální stav vliv na účast seniorů na těchto aktivitách či jejich preference. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů z této oblasti, popisuje kvalitu života seniorů a postoj společnosti k seniorům, funkce a cíle edukace seniorů, dále možné způsoby motivace a bariéry v edukaci seniorů, a nakonec význam a personální zajištění pro konání edukačních a aktivizačních činností v domovech pro seniory. Empirická část se poté zaměří na již zmíněnou analýzu nabídky aktivizačních a edukačních aktivit domovů pro seniory v období koronavirové krize. Prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů s aktivizačními pracovnicemi domovů pro seniory bude zjišťována nabídka aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory a...
Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů
Hříbek, Martin ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato rigorózní práce nese název Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů. Hlavním cílem rigorózní práce je předložit teoretická východiska oblasti stáří v kontextu časové osy seniorského věku s akcentem na edukaci seniorů, didaktické aspekty a gerontagogiku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je vymezena problematika stáří multidisciplinárním pohledem. Dále je zde uvedena část o celoživotním učení (vzdělávání) v rámci edukace seniorů, na kterou navazuje část věnovaná didaktickým aspektům v edukaci seniorů. Závěr teoretické části se zaměřuje na specifika vyskytující se v edukaci seniorů. Empirická část této práce je zpracována na základě kombinace kvantitativní a kvalitativní metodologie. Jako nástroj sběru dat bylo použito dotazníkové šetření. Cílem empirického výzkumu této rigorózní práce je identifikovat faktory ovlivňující edukaci seniorů ve městě Jihlava a formulovat závěry a doporučení pro sledovanou oblast edukace seniorů. V této části práce jsou blíže popsány východiska empirického výzkumu. Dále je zde uvedeno stanovení výzkumných cílů a otázek. Nedílnou součástí této části práce je také popis použité metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a informace o sběru dat a časovém harmonogramu prováděného empirického výzkumu. Závěr empirické části se...
Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů
Hříbek, Martin ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato rigorózní práce nese název: Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů. Cílem rigorózní práce je na základě odborné literatury popsat a analyzovat oblast stáří v kontextu časové osy seniorského věku s akcentem na edukaci seniorů, didaktické aspekty gerontagogiku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je vymezena problematika stáří multidisciplinárním pohledem. Dále je zde uvedena část o celoživotním učení (vzdělávání) v rámci edukace seniorů, na kterou navazuje část věnovaná didaktickým aspektům v edukaci seniorů. Závěr teoretické části se zaměřuje na specifika vyskytující se v edukaci seniorů. Empirická část této práce je zpracována na základě kombinace kvantitativní a kvalitativní metodologie. Jako nástroj sběru dat bylo použito dotazníkové šetření. Cílem empirického výzkumu je zmapovat faktory ovlivňující edukaci seniorů ve městě Jihlava a formulovat závěry a doporučení pro sledovanou oblast edukace seniorů. V této části práce jsou blíže popsány východiska tohoto empirického výzkumu. Dále je zde uvedeno stanovení výzkumných cílů, otázek a hypotéz. Nedílnou součástí této části práce je také popis použité metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a informace o sběru dat a časovém harmonogramu tohoto empirického výzkumu. Závěr empirické části se zabývá...
Senior Point v Havlíčkově Brodě jako centrum podpory a edukace ve stáří
LINDLOVÁ, Magdaléna
Předkládaná bakalářská práce se zabývá kontaktními místy pro seniory Senior Pointy a vzděláváním na těchto místech. Práce je teoretická, doplněná o reflexi a poznatky z praxe na pobočce v Havlíčkově Brodě. V první části práce jsou charakterizovány základní pojmy spojené s problematikou stáří a přípravou a adaptací na toto období, dále je uveden a rozebrán koncept aktivního stárnutí a aspekty ovlivňující kvalitu života ve stáří. Druhá část práce popisuje specifika edukace seniorů a obecnou charakteristiku projektu Senior Point, podrobněji jsou popsány edukační aktivity právě na havlíčkobrodské pobočce. Hlavním cílem práce je popsat projekt Senior Point a zhodnotit jeho činnost v kontextu vzdělávání seniorů.
Informování a edukace seniorů v rámci zdravotní péče
Povolná, Pavla ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Pinc, Zdeněk (oponent) ; Vácha, Marek (oponent)
Informování a edukace seniorů v rámci zdravotní péče V disertační práci je tématizována problematika poskytování informací zdravotnickými pracovníky pacientům/klientům v seniorském věku. V teoretické části práce popisuji současnou situaci v této oblasti zdravotní péče v České republice a definuji její základní atributy a podmínky v historickém, socio-kulturním, ekonomickém a mravním kontextu. Předání a přijetí informace v dialogu laika a odborníka představuji ve dvou základních rovinách: rovině pravidel, zejména Informovaného souhlasu, a v rovině etického diskursu. V této souvislosti srovnávám prostředí vytvářené zákony a předpisy s tím, jak se k nim staví člověk, ať již v pozici zdravotníka, nebo pacienta. . Ve výzkumné části popisuji a hodnotím zkušenost pacientů s informováním zdravotníky. Jako primární výzkumnou strategii jsem zvolila kvalitativní metodu - částečně strukturované rozhovory s 20 pacienty. Data takto získaná jsem dále zpracovala, kategorizovala a analyzovala, abych je následně kvantifikoval a interpretovala. Kromě výsledků výzkumu uvádím i pozorované příklady ze zdravotnické praxe tak, jak je řadu let sleduji ve svém povolání všeobecné sestry. . Vzhledem k tomu, že hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak pacienti vnímají informace získané od zdravotníků, lze konstatovat zásadní...
Edukační proces u seniorů s chronickou bolestí
Blahníková, Věra ; Raudenská, Jaroslava (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Náplní bakalářské práce "Edukační proces u seniorů s chronickou bolestí" je posoudit, zda a jak probíhá u vybraného vzorku populace - seniorů - edukační proces v oblasti zvládání chronické bolesti. Práce je rozdělena do dvou částí, část teoretická a část empirická. Teoretická část pojednává o základních informacích o bolesti, definuje pojem senior, popisuje strategie zvládání bolesti a charakterizuje průběh efektivní edukace. Empirická část se zabývá stanovenými cíli a hypotézami na základě kterých proběhne průzkumné šetření. Získání dat v průzkumném šetření bude probíhat pomocí dotazníků rozdaných vybranému vzorku populace - seniorům trpící chronickou bolestí. Po sběru dat bude provedena analýza. Následuje vyhodnocení výsledků šetření a ověřování cílů a hypotéz bakalářské práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.